|
ELBE, A., NIEDERMAYR, F., ZANDER, D., EGGER, W.
AKKU4FUTURE – MERILNE METODE ZA PRIKAZ STANJA LITIJ IONSKIH AKUMULATORJEV
KOMUNALNA ENERGETIKA / POWER ENGINERING 2014, 13
Litij-ionske baterije zahtevajo stroge obratovalne pogoje glede napetosti na sponkah, bremenskega toka in temperature celic. Sistemi za upravljanje baterij (Battery management systems - BMS) morajo zagotoviti varno obratovaje litij-ionskih baterij. Funkcionalnost takšnih BMS vključuje oceno stanja celic in posredovanje informacij uporabniku (največkrat napolnjenost baterij). Informacija o stanju je pomembna zaradi dejstva, da lahko BMS ukrepa v kolikor se ‘zdravstveno’ stanje baterije poslabša ali pa s preventivnim delovanjem celo upočasni postopek staranja baterij.
Prispevek opisuje merilne metode za pridobitev podatkov za kvantitativno oceno stanja napolnjenosti (state of charge (SOC) in ‘zdravstvenega’ stanja (the state of health (SOH) litij-ionske baterije. Postavljena je bila meritev, ki je omogočala avtomatsko ciklanje za pospešitev staranja. Med ciklanjem se je opazovala kapaciteta celic, ki je reprezentativna za njeno staranje. S pomočjo meritev se je prilagodilo ustrezno električno vezje in izpeljani parametri se lahko uporabijo za oceno dejanskega stanja celice. Razumevanje celic je ključ do uspešnega načrtovanja zadostnega in natančnega prikaza stanja sistema.
EGGER, W.
RAZPRAVA O UČINKOVITIH TEŽKIH HIBRIDNIH VOZILIH PRIHODNOSTI
KOMUNALNA ENERGETIKA / POWER ENGINERING 2013, 25
Mobilnost v prihodnosti bi morala biti učinkovita, emisijsko nevtralna in prilagodljiva v uporabi. Čas je za razpravo o najpomembnejših sistemih za transportne in delovne stroje.
Težka tovorna vozila na cestah, železnicah in deloviščih je potrebno analizirati glede na njihovo učinkovitost, način pogona. Le-te je sicer potrebno gledati glede varčevanja z energijo v skupnih konstrukcijskih podrobnostih in prihrankih materiala. Novi alternativni pogonski sklopi vodijo k razpravam na področju energetske učinkovitosti in prihodnjih pogonskih sklopih težkih vozil.
Vprašanja je, katere konstrukcije močnih pogonov imajo najboljše možnosti, da postanejo v prihodnosti osnovni pogonski sklop glede vročih temam in izzive mobilnosti.
Ta članek prikazuje pregled idej z osebnega avtorjevega stališča o prihodnjih vidikih in pripravljenih razvitih rešitvah na področju težkih tovornih vozil, z ozirom na kakovost, učinkovitost in zmogljivost vlečnih struktur in prihrankov materiala.
|